Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Negative impacts of the Internet on human society and communication
Pershina, Mariya ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
At present, it is possible to speak of the Internet as one of the most significant inventions of humanity. The Internet is not only a worldwide system of integrated computer networks where a huge amount of various information is stored. It is a whole virtual world. The Internet is used almost in all spheres of human activities – home (Smart Home usage), communication, education, transportation system, etc. With the emergence of the Internet human life became easier. Carrying a huge amount of advantages, this invention, however, also possesses certain disadvantages that affect human life. The purpose of this bachelor thesis is to examine the main negative impacts of the Internet on human society and communication. This thesis discusses the Internet phenomena that affect society in the most negative way. Also, the thesis analyses the Internet as a communication channel. It deals with the influence of the Internet on the language system, and with the impact of impunity on communication. The information was gathered by studying literature and conducting the research in the fields connected with the topic of this thesis.
Netolismus a jiné nelátkové závislosti na střední škole
Kocichová, Karolína ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Práce je zaměřena na nelátkové závislosti, zejména na formy netolismu, které se mohou vyskytovat na střední škole. Mým hlavním cílem je zjistit, zda jsou studenti střední školy závislí na internetu a jaké jsou důvody těchto závislostí. Nejprve se má bakalářská práce zabývá obecnou charakteristikou závislostí, poté popisuje nelátkovou závislost. Dále jsou zde popsány jednotlivé nelátkové závislosti jako je závislost na online hrách, sexuální závislost na internetu a netolismus. Tématu netolismu jsem se věnovala více. Snažila jsem se v práci stručně shrnout, co to tzv. dopamin je a jak souvisí s netolismem. Poté práce řeší blíže problematiku času na telefonu, digitální detox, sociální sítě, Facebook, Snapchat, Twitter a online závist. Práce shrnuje projevy těchto závislostí, jejich příčiny, prevence a léčbu. V práci jsou průběžně dokládány ukázky polostrukturovaných rozhovorů s žáky. Závěrečná kapitola analyzuje výsledky z terénního výzkumu a zabývá se vyhodnocením celé bakalářské práce. Přitom se opírá o odbornou literaturu a je doplněna o kvalitativně provedenou výzkumnou sondu ze střední školy, která je uvedena v příloze práce. Dle výsledků z polostrukturovaných rozhovorů se mi potvrdilo, že se závislost, zejména na internetu, sociálních sítích, objevuje na středních školách. Důvodem je dnešní...
Online hry a sociální sítě v životě středoškoláků
Mateovič, Patrik
Bakalářská práce se zaměřuje na zmapování role online her, sociálních sítí a digi-tálních technologií v životě a volném čase žáků středních odborných škol. Text bakalářské práce je rozdělen na část teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o formách využívání volného času, způsobu ko-munikace a problematice využívání digitálních technologií u středoškoláků. Dále o argumentech pro a proti masivnímu využívání digitálních technologií, historic-kých a současných názorech, kde jsou zahrnuty i názory z pohledu pedagogů, psy-kolegů a zdravotníků. Také se teoretická část zabývá sociálně patologickým jevem – závislosti na digitálních technologiích (netolismem) ve světě a České republice a názory odborníků na tento trend dnešní doby. Cílem empirické části je zjistit, pomocí kvantitativního výzkumu, dotazníko-vou metodou zmapovat, v jaké míře se žáci věnují v životě a ve svém volném čase online hrám, digitálním technologiím a současně se pokusí identifikovat míru soci-ální komunikace dospívajících přes virtuální sociální sítě. Průzkum probíhal pomocí online dotazníku a respondenty byly žáci vybraných středních škol. Výsledky budou vyhodnoceny prostřednictvím deskriptivní analýzy s možnými doporučeními, jak s tématem pracovat ve školním prostředí.
Rodičovská odpovědnost ve vztahu k problematice netolismu
KUČERKOVÁ, Helena
Práce se zabývá netolismem a dalším rizikovým chováním dětí a dospívajících na internetu, poukazuje na zásadní roli rodičů v této problematice. Představuje pojmy závislost, rodina, rodičovská odpovědnost. Pozornost je věnována závislosti na sociálních sítích a online hrách a některým dalším typům rizikového chování na internetu, např. kyberšikaně, sextingu, kybergroomingu. Zvažován je vliv nadměrného používání internetu na vývoj dětí a dospívajících. Teoretické poznatky jsou doplněny o pohled pracovníků OSPOD a pracovnice prevence nelátkových závislostí Plzeňského kraje získaný realizací polostrukturovaných rozhovorů.
Kyberšikana jako sociální problém pohledem žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jakým rizikům při problematickém užívání internetu jsou vystaveni žáci druhého stupně základní školy. Důsledkem takového jednání bývá kyberšikana, která může být v budoucím životě (jak v soukromém, tak profesním) velkým sociálním problémem. Dalším cílem této diplomové práce bylo vytvořit manuál, který bude základním nosičem informací pro učitele a školní metodiky prevence při řešení kyberšikany na základních školách. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá kyberšikanou, se kterou mají žáci druhého stupně základních škol velmi časté a osobní zkušenosti. Ve druhé kapitole se věnuji sociálním sítím, které jsou u teenagerů velmi často navštěvované. Žáci na sociálních sítích tráví abnormální množství času a dochází zde ke kybernetickým útokům. Ve třetí kapitole popisuji netolismus (závislost na internetu). Závislost na internetu, která v dnešní době vzniká velmi často a rychle. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na prevenci kyberšikany na základních školách, která je v tomto směru nesmírně důležitá. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na rizika internetu, zdravé či patologické užívání internetu u žáků na druhém stupni základních škol v Jihočeském kraji. Stanovené hypotézy se týkaly ověření rozdílů dle pohlaví žáků a věku žáků. Výsledky diplomové práce byly získány metodou dotazníkového šetření, jsou statisticky vyhodnoceny v programu IBM SPSS Statistics a také znázorněny pomocí grafů. Výsledky ukázaly, že problematické užívání internetu souvisí s věkem a ročníkem žáků, ve kterém se právě nacházejí. Výsledky také prokázaly, že 44 % žáků druhého stupně základních škol mají internet na jednom z prvních třech míst ve svém hodnotovém žebříčku. Bylo zjištěno, že 33 % žáků tráví na internetu stále větší množství času, a to z jiných než školních povinností. Avšak 30 % žáků se snažilo omezit čas, který na internetu tráví, ale nepovedlo se jim to. Výsledky také ukázaly, že 19 % žáků skrývá svůj internetový život před ostatními. Na základě výsledků byl zpracován manuál s názvem "KYBERŠIKANA", který slouží všem, kteří se problematikou kyberšikany zabývají, tj. pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci na základních školách, školní metodici prevence, lektoři programů primární prevence, sociální pracovníci a v neposlední řadě také rodiče žáků. Prvním krokem k úspěchu je totiž právě začít internetovou šikanu řešit a hledat správná východiska, která vedou k pomoci.
Souvislost mezi používáním mobilního telefonu a prokrastinace u studentů vysokých škol
Farná, Karolína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Švecová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémovým používáním internetu v mobilních telefonech a prokrastinací u studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit, jestli mezi těmito jevy existuje korelace. Práce seznamuje s teoretickým základem a teoreticky ukotvuje pojmy jako závislost, prokrastinace a digitální společnost. Praktická část práce je zpracovaná pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně je použito dotazníkové šetření. Dotazník je distribuován mezi studenty vysokých škol on-line formou. Výsledky ukazují, že mezi prokrastinací a závislostí na internetu v mobilních telefonech je korelace.
Prevence závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
Myškovská, Kristýna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na prevenci závislostí u žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Teoretická část pojednává o období dospívání a popisuje jeho biologické a psycho - sociální aspekty. Pozornost je zaměřena především na žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění, práce vymezuje tento termín, zaobírá se jednotlivými projevy sociálního znevýhodnění a podporou pro tyto žáky. Dále je představeno téma závislosti a rizik jejího vzniku u dospívajících jedinců. V teoretické části jsou také popsána konkrétní rizika látkových a nelátkových závislostí. V poslední kapitole je dán prostor tématu prevence ve školním prostředí a preventivnímu programu. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech pražských základních školách, v práci je uveden jejich popis a analýza preventivního programu jednotlivých škol. K výzkumnému šetření byly použity metody dotazníku, který byl předložen žákům a rozhovoru vedeném s metodiky prevence a žáky šestých tříd. Na základě výpovědí respondentů byla posléze formulována konkrétní doporučení k prevenci závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Mezi tato doporučení patří například zařadit do preventivních programů osobní setkání s...
Problematika závislostí u studentů na středních školách
BEJŠOVEC, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou závislosti látkové (závislost na legálních i nelegálních návykových látkách) a tzv. nelátkové, resp. závislostnímu chování (závislost na automatech, na počítači, na internetu), které se dotýká studentů středních škol. Teoretická část práce je věnována obecné charakteristice závislosti, mechanismu vzniku závislosti, kritériím závislosti a rizikovým faktorům způsobujícím závislost. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření na středních školách. Cílem práce je zmapovat osobní zkušenosti studentů středních škol s návykovými látkami a zjistit dobu strávenou na počítači, internetu a mobilním zařízení.
Negative impacts of the Internet on human society and communication
Pershina, Mariya ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
At present, it is possible to speak of the Internet as one of the most significant inventions of humanity. The Internet is not only a worldwide system of integrated computer networks where a huge amount of various information is stored. It is a whole virtual world. The Internet is used almost in all spheres of human activities – home (Smart Home usage), communication, education, transportation system, etc. With the emergence of the Internet human life became easier. Carrying a huge amount of advantages, this invention, however, also possesses certain disadvantages that affect human life. The purpose of this bachelor thesis is to examine the main negative impacts of the Internet on human society and communication. This thesis discusses the Internet phenomena that affect society in the most negative way. Also, the thesis analyses the Internet as a communication channel. It deals with the influence of the Internet on the language system, and with the impact of impunity on communication. The information was gathered by studying literature and conducting the research in the fields connected with the topic of this thesis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.